Deep Purple - Highway Star【和訳】 [洋楽ロック]

Deep Purple - Highway Star

今日ご紹介するディープ・パープルの「ハイウェイ・スター」は、これを聴いて“ハード・ロックに目覚めた!”と言う人が多く、言ってみればハード・ロックの入門曲のようなものですね・・・
ハード・ロックはあまり聴かないけど、この曲知っているというような人が多いのも特徴です





【歌詞】
Deep Purple - Highway Star
作曲:R.Blackmore/J.Lord,I.Gillan/I.Paice/R.Glover
作詞:R.Blackmore/J.Lord,I.Gillan/I.Paice/R.Glover

Nobody gonna take my car
I'm gonna race it to the ground
Nobody gonna take my car
It's gonna break the speed of sound
Ooh it's a killing machine
It's got everything
Like a driving power, big fat tires
And everything

I love it and I need it, I bleed it
Yeah it's a wild hurricane
Alright, hold tight
I'm a highway star

Nobody gonna take my girl
I'm gonna keep her to the end
Nobody gonna take my girl
She stays close to every bend
Ooh she's a killing machine
She's got everything
Moving mouth, body control
And everything

I love her, I need her, I feel good
Yeah she turns me on
Alright, hold tight


I'm a highway star

Nobody gonna take my head
Cause I'm on the road again
Nobody gonna take my head
I'm gonna wail it to my friend
Ooh I'm in heaven again
I've got everything
Like an open road, all my friends
And everything

I love it and I need it, I feel good
Yeah it turns me on alright
Alright, hold tight
I'm a highway star

Nobody gonna take my car
I'm gonna race it to the ground
Nobody gonna take my car
It's gonna break the speed of sound
Ooh it's a killing machine
It's got everything
Like a driving power, big fat tires
And everything

I love it and I need it, I feel good
Six cylinders all mine
Alright, hold tight
I'm a highway star
I'm a highway star
I'm a highway star



【歌詞の和訳】

ハイウェイ・スター / ディープ・パープル

俺の車は誰にも渡さない
とことん最後まで走らせるんだ
俺の車には誰も勝てない
音速まで突き抜けてしまう
痺れるマシーンだぜ
こいつには何でもある
馬力もぶっといタイヤも
そしてすべてがある

愛してるんだ、こいつが俺には必要だ
血が出るくらいにな
荒れるハリケーンだ
よし、しっかりつかまれ
俺はハイウェイ・スターだ

俺の女は誰にも渡さない
最後まで離さない
俺の女は誰もモノにできない
どんなカーブでも俺にぴったりくっついてる
痺れるいい女だ
こいつには何でもある
なまめく口も引き締まった体も
そしてすべてがある

大好きだ、俺にはこいつが必要だ
こいつに種をまくんだ
俺の気持ちをかき立てる女だ
さあ、しっかりつかまっていな
俺はハイウェイ・スターだ

俺の先には誰にも行かせない
頭の中もスピードでいっぱいだ
俺の先頭は誰も奪えない
俺は道路に戻ってきた
最高に幸せな気分だ
俺には何でもある
揺れる大地、広々とした道路
そしてすべてがある

愛してるんだ、こいつが俺には必要だ
血が出るくらいにな
8気筒エンジンは俺のものだ
さあ、しっかりつかまっていな
俺はハイウェイ・スターだ




nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:音楽

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

-|- ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。